Details

Title: Разработка стратегического плана развития предприятия ОАО «Завод Магнетон»: бакалаврская работа: 38.03.02
Creators: Филимонов Дмитрий Сергеевич
Scientific adviser: Василевский Сергей Леонидович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: стратегия; анализ; модель; развитие; strategy; analysis; model; development
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-2441
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Первая глава содержит анализ хозяйственной деятельности предприятия. Во второй главе рассматривается основная теоретическая база по вопросу стратегического управления. Третья глава представляет собой практическую реализацию модели стратегического управления на базе предприятия-объекта исследования. Стратегический план для предприятия в условиях рыночной экономики сводится к поиску эффективных путей выполнения поставленных задач в условиях достаточно прогнозируемой внешней среды. Предприятие должно определять и прогнозировать параметры внешней среды, ассортимент продукции и услуг, цены поставщиков, рынка сбыта, а самое главное - определять долгосрочные цели и стратегию их достижения. Предприятия, которые не используют стратегическое планирование, обречены на проигрыш своим конкурентам и утомительную борьбу за выживание.

The first Chapter contains the analysis of economic activities of the enterprise. In the second Chapter covers the theoretical framework on the issue of strategic management. The third Chapter is a practical implementation model of strategic management on the basis of the enterprise-object of study. Strategic plan for the enterprise in a market economy is reduced to the search for effective ways of executing tasks in a fairly predictable external environment. The company shall identify and predict the parameters of the external environment, the range of products and services, vendor, market, and most importantly - to determine long-term goals and strategies to achieve them. Enterprises that do not use strategic planning, doomed to lose out to their competitors and tedious struggle for survival.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 993
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics