Details

Title Лингвопрагматические средства создания образа России в европейских СМИ 2013-2015 гг. (на материале немецкоязычной аналитической прессы): магистерская диссертация: 45.04.02
Creators Чехович Ирина Александровна
Scientific adviser Чернявская Валерия Евгеньевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2016
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects дискурс СМИ; персуазивная коммуникация; речевая стратегия; речевая тактика; образ России; media discourse; persuasive communication; persuasive strategy; persuasive tactic; image of Russia
LBC 83.7я031; 76.02:81.432.4я031
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 45.04.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI 10.18720/SPBPU/2/v16-466
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\32381
Record create date 8/24/2016

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Дискурс СМИ представляет собой персуазивный дискурс, преобладает установка на оценочное информирование. Данное исследование посвящено изучению лингвопрагматических средств дискурса СМИ. На основе немецкоязычных газетных текстов представлена классификация речевых стратегий, тактик и средств, участвующих при формировании образа России в европейских СМИ. Установлено, что в условиях геополитического конфликта наблюдается усиление риторики в СМИ.

Media discourse is a type of persuasive discourse, the main functions are informing and evaluation. This study focuses on the specifics of linguistic and pragmatic means of the media discourse. A classification of persuasive strategies and tactics, forming the image of Russia in European mass media is presented on material of German-language journalistic texts. It is shown that a geopolitical conflict is catalyzing the persuasive communication in media discourse.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 753 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics