Details
Title | Лингвопрагматические средства создания образа России в европейских СМИ 2013-2015 гг. (на материале немецкоязычной аналитической прессы): магистерская диссертация: 45.04.02 |
---|---|
Creators | Чехович Ирина Александровна |
Scientific adviser | Чернявская Валерия Евгеньевна |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2016 |
Collection | Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция |
Subjects | дискурс СМИ; персуазивная коммуникация; речевая стратегия; речевая тактика; образ России; media discourse; persuasive communication; persuasive strategy; persuasive tactic; image of Russia |
LBC | 83.7я031; 76.02:81.432.4я031 |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 45.04.02 |
Speciality group (FGOS) | 450000 - Языкознание и литературоведение |
DOI | 10.18720/SPBPU/2/v16-466 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Record key | RU\SPSTU\edoc\32381 |
Record create date | 8/24/2016 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Дискурс СМИ представляет собой персуазивный дискурс, преобладает установка на оценочное информирование. Данное исследование посвящено изучению лингвопрагматических средств дискурса СМИ. На основе немецкоязычных газетных текстов представлена классификация речевых стратегий, тактик и средств, участвующих при формировании образа России в европейских СМИ. Установлено, что в условиях геополитического конфликта наблюдается усиление риторики в СМИ.
Media discourse is a type of persuasive discourse, the main functions are informing and evaluation. This study focuses on the specifics of linguistic and pragmatic means of the media discourse. A classification of persuasive strategies and tactics, forming the image of Russia in European mass media is presented on material of German-language journalistic texts. It is shown that a geopolitical conflict is catalyzing the persuasive communication in media discourse.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 753
Last 30 days: 0