Details

Title: Стилистический анализ текстов современной рекламы (на примере русской и английской рекламы): магистерская диссертация: 45.04.02
Creators: Гапеева Татьяна Кирилловна
Scientific adviser: Смольская Наталия Борисовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: реклама; рекламный текст; рекламный слоган; речевая тактика; прагмалингвистическая характеристика; лингвостилистические особенности; advertisement; advertising text; advertising slogan; pragmalinguistic characteristics; linguostylistic pecularitites
LBC: 76.006.5:81я031
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 45.04.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-467
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\32388

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

За последнее время реклама стала неотъемлемой частью жизни общества. Удачный рекламный слоган помогает повлиять на потенциального покупателя и убедить его в необходимости покупки того или иного рекламируемого товара. Хотя восприятие рекламного текста зависит от каждого человека индивидуально, он способен формировать стереотипы и образ жизни современного человека. Рекламный слоган как основной компонент современного рекламного текста на всех уровнях его языковой репрезентации до настоящего времени редко становился основным объектом изучения лингвистов. Комплексное изучение языковых черт рекламного слогана позволяет выявить основные лингвостилистические характеристики построения данного элемента композиционной структуры рекламного текста с целью их дальнейшей экстраполяции на рекламный текст в целом.

Advertisement has recently become an integral part of the societylife. A good slogan helps to influence a potential buyer and convince him of the necessity to buy a particular advertised product. Although the perception of the advertising text depends on each person individually, it is able to form stereotypes and lifestyle of modern people. The advertising slogan as the main component of modern advertising text on all levels of its language representationhas rarely become the main object of the linguistic research. The comprehensive study of the linguistic traits of an advertising slogan allows to identify the main linguostylistic features of this structural element of the advertising text with the aim to apply them to the advertising text as a whole.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 3302
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics