Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная магистерская диссертация посвящена разработке и внедрению инструментов корпусной лингвистики в процесс подготовки будущих преподавателей иностранного языка в рамках новой дисциплины, разработанной на кафедре Лингвистика и межкультурная коммуникация, «Введение в автоматическую обработку текстов», которая включает в себя изучение и применение инструментов корпусной лингвистики. В работе представлены теоретические основы современных тенденций профессиональной подготовки будущих преподавателей иностранного языка, при этом упор сделан на ведущую роль ИКТ в этом процессе. Было введено понятие учебно-педагогического корпуса, и в практической части осуществлена попытка его создать и проанализировать на основе материалов по актуальной теме последнего года - выборы президента в США.
This master's thesis is devoted to the development and implementation of corpus linguistics tools in the process of future foreign language teachers' training as part of a new discipline, developed at the Department of Linguistics and Intercultural Communication, "Introduction to automatic text processing", which includes the study and application of corpus linguistics tools. The paper presents the theoretical basis of modern trends of foreign language future teachers' training, with emphasis on the key role of ICT in this process. It introduced the concept of Learning Teaching corpora, and the practical part consists of its creation and analyzing based on materials on the last year's critical issue - the presidential election in the United States.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 704
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |