Details

Title Принципы разработки веб-интерфейса для систем обработки обращений клиентов операторов связи: магистерская диссертация: 09.04.03
Creators Якимова Елена Игоревна
Scientific adviser Щукин Александр Валентинович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт компьютерных наук и технологий
Imprint Санкт-Петербург, 2017
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects Интерфейсы; Интернет; бизнес-приложения; веб-дизайн; веб-приложения; верстка
UDC 004.5(043.3); 004.738.52(043.3)
LBC 65.290с51я031
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 09.04.03
Speciality group (FGOS) 090000 - Информатика и вычислительная техника
DOI 10.18720/SPBPU/2/v17-1729
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\38921
Record create date 5/5/2017

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Объектом исследования является дизайн веб-интерфейса бизнес-приложений. Предметом исследования - веб-интерфейс систем обработки обращений клиентов операторов связи. Работа содержит обзор существующих решений, описание основных принципов проектирования веб-интерфейсов бизнес-приложений и анализ различных вариантов их реализации в формах. Для анализа использовались результаты исследований российских и зарубежных компаний в области опыта взаимодействия (UX). В работе выявлены аспекты, которые влияют на скорость работы с формами. Сформулированы основные правила, применение которых при построении интерфейса системы обработки обращений клиентов оператора связи повышает производительность и уровень лояльности его пользователей. В результате работы проведена адаптация указанных принципов к применению в реальном проекте.

The object of research is the design of the web interface of business applications. The subject of research is the web interface of customer request systems of telecom operators. The thesis provides an overview of existing solutions, description of the basic principles of design of web interfaces of business applications and analysis of different types of their implementation in the forms. Analysis is based on results of research of Russian and foreign companies in the sphere of user experience. The thesis reveals the aspects that affect the speed of interaction with the forms. It defines the basic rules for building customer request systems which help to increase performance and customer loyalty. The thesis also shows how these principles can be used in a real project.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 479 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics