Details

Title Economic valuation of the Russian market entry strategies for Iranian food companies: выпускная квалификационная работа магистра: 38.04.02 - Менеджмент ; 38.04.02_36 - Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа на иностранном языке)
Creators Vahab Hasiri Haghighi
Scientific adviser Козлов А. В.
Other creators Лукашевич Никита Сергеевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2018
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects экономическая оценка ; стратегии входа ; российский продовольственный рынок ; иранские пищевые компании ; возврат инвестиций
LBC 65.305.735-211(5Ирн) ; 65.422.51(2Рос)
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language English
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
Links Отзыв руководителя ; Рецензия
DOI 10.18720/SPBPU/2/v18-4972
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\58556
Record create date 11/30/2018

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

The general purpose of this study was to find out the reason what are the market entry strategies of Iranian food companies into Russian Food market and which strategies will be beneficial to use for this market and compare these strategies with ROI of these companies. To do so, the sample was chosen for in-depth interview. To fulfill the requirements of this qualitative research, the interviews were analyzed and it became vivid that Iranian food companies prefer Exporting as their market entry strategy and the companies which uses direct export with full knowledge of the target market have the greater return of investment rate and further suggested some factors which improve these companies strategies such as travel and short-term residence in Russia, participation in food exhibition in Russia, using internet and advertising, and Pricing of the products.

Общая цель этого исследования состояла в том, чтобы выяснить причину того, какие стратегии входа на рынки иранских пищевых компаний на российский продовольственный рынок и какие стратегии будут выгодны для использования на этом рынке, и сравнить эти стратегии с рентабельностью этих компаний. Для этого выборка была выбрана для углубленного интервью. Чтобы выполнить требования этого качественного исследования, опросы были проанализированы, и стало очевидно, что иранские пищевые компании предпочитают экспорт в качестве своей стратегии входа на рынок, а компании, которые используют прямой экспорт с полным знанием целевого рынка, имеют большую отдачу от инвестиций и далее предлагаются некоторые факторы, которые улучшают эти стратегии компаний, такие как путешествие и краткосрочное проживание в России, участие в выставке продуктов питания в России, использование Интернета и рекламы, а также ценообразование на продукцию.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 88 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics