Details

Title Research on amount of investment in marketing on the ICO market: выпускная квалификационная работа магистра: 38.04.02 - Менеджмент ; 38.04.02_30 - Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа на иностранном языке)
Creators Shatilov Artyem Olegovich
Scientific adviser Климин Анастасий Игоревич
Other creators Лукашевич Никита Сергеевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2018
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects инвестиции ; маркетинг ; ICO ; блокчейн ; криптовалюта
LBC 65.291.3-56 ; 65.262.613
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language English
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
Links Отзыв руководителя ; Рецензия
DOI 10.18720/SPBPU/2/v18-4995
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\58285
Record create date 11/28/2018

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

This master's research paper is dedicated towards to the study of Global ICO market, marketing in this specific area, the principles of forming the marketing budget for ICO, the upcoming trends, and prospective for the industry development in the forecast for the next five years. The purpose of this master's thesis is a thorough assessment of the amount of investment in marketing in the ICO market, what marketing methods the company uses, and what are the key features of marketing in this field. For the analysis, two companies were selected who conducted the ICO in early 2018. Selected companies are currently working in the area of loyalty programs. One of the companies is “KickCity”, which is developing a platform for P2P-promotion in the event industry. The second was chosen by “BitRewards”, which develops a platform for increasing customer loyalty in the e-commerce market. Both companies use blockchain technology and issued their own crypto-token. This work includes a qualitative and quantitative analysis: personal interviews with company representatives and a structured online survey of representatives of the audience of experts and ICO-market experts. The results obtained during the study were evaluated to understand the effectiveness of marketing in the ICO, as well as to determine the optimal amount of investment in marketing the ICO project.

Данная магистерская работа посвящена исследованию глобального рынка ICO, маркетинга в данной сфере, принципов формирования маркетингового бюджета на проведение ICO, предстоящих тенденций, и перспектив развития отрасли в прогнозе на ближайшие пять лет. Целью данной магистерской диссертации является тщательная оценка объема инвестиций в маркетинг на рынке ICO, какие методы маркетинга компании используют, а также в чём ключевые особенности маркетинга в данной области. Для проведения анализа были выбраны две компании, которые провели ICO в начале 2018 года. Отобранные компании в настоящее время работают в сфере программ лояльности. Одной из компаний является «KickCity», которая занимается разработкой платформы для P2P-продвижения мероприятий. Второй была выбрана компания «BitRewards», разрабатывающая платформу для повышения лояльности клиентов на рынке электронной коммерции. Обе компании используют технологию блокчейн и выпустили собственный криптовалютный токен. Данная работа включает в себя исследование методом качественного и количественного анализа: персональные интервью с представителями компаний и структурированный онлайн-опрос представителей аудитории экспертов и специалистов рынка ICO.. Результаты, полученные в ходе исследования были оценены для понимания эффективности маркетинга в ICO, а также для определения оптимального объёма инвестиций в маркетинг ICO-проекта.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 38 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics