Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
The object of the study is "ZDT ”Areopag". The aim of the master's thesis is the development of the Areopag growth strategy for 2018-2020. In work the concept and essence of strategy, its forms and functions have been examined. The process of developing the strategy has also been considered. The main concepts and types of economic efficiency evaluation of development strategies were given. The internal environment of the company ZDT "Areopag" was analyzed. It included general information about the company, its history, main activities and types of products, as well as an analysis of the company's financial performance. The study of the company's external environment included sales channels and analysis of the company's competitive environment. An analysis of the industries for which the company supplies its products was made, and the main directions for the strategic development of the company were identified. The proposed set of measures in the perspective sectors was analyzed and evaluated from the point of view of efficiency for the company. The costs and net profit were calculated for the proposed development strategies. Coefficients, assessing the effectiveness of the strategy as NPV and IP, were also calculated and evaluated. In the end, the risks associated with the implementation of the strategy were considered.
Объектом исследования является ООО «ЗДТ «Ареопаг». Целью магистерской диссертации является разработка стратегии роста компании «Ареопаг» на 2018 – 2020 гг. В работе были раскрыты понятие и сущность стратегии, ее виды и функции. Процесс разработки стратегии также был рассмотрен. Даны основные понятия и виды оценки экономической эффективности стратегий развития. Внутренняя среда компании ООО «ЗДТ «Ареопаг» была проанализирована. Она включала в себя общие сведения о компании, ее историю, основные направления деятельности и виды продукции, а так же анализ финансовых показателей компании. Исследование внешней среды компании включало в себя каналы сбыта продукции и анализ конкурентной среды компании. Был проведен анализ отраслей промышленности, на которые компания поставляет свою продукцию, и были выявлены основные направления для стратегического развития компании. Предложенный комплекс мероприятий в перспективные отрасли был проанализирован и оценен с точки зрения эффективности для компании. Затраты и чистая прибыль были посчитаны для предложенных стратегий развития. Коэффициенты, оценивающие эффективность стратегии как NPV и IP также были рассчитаны и оценены. В конце были рассмотрены риски связанные с реализацией стратегии.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 42
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |