Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Разработана гидромеханическая трансмиссия для легкового автомобиля с приводом на задние колеса. Расчетная мощность двигателя 85 кВт. Трансмиссия включает в себя комплексный гидротрансформатор, планетарную коробку передач, обеспечивающую пять передач вперед и одну назад, главную передачу, межколесный дифференциал, карданный вал, ведущие валы на привод задних колес. Коробка передач, скомпонованная с гидротрансформатором, имеет фланцевое соединение с двигателем и располагается между двигателем и главной передачей. Трансмиссия гидравлическое управление, предусмотрена блокировка гидротрансформатора. Выполнен проектировочный тяговый расчет автомобиля с гидромеханической коробкой передач. Выполнен синтез кинематической схемы трансмиссии с двумя степенями свободы, произведен ее кинематический и силовой расчеты. Число передач вперед увеличено до пяти. Разработана компоновочная схема ПКП. Выполнен проверочный тяговый расчет автомобиля, построены тяговая и разгонные характеристики. Основные детали трансмиссии – зубчатые передачи, валы, подшипники сателлитов, фрикционные элементы управления рассчитаны на прочность и долговечность.
Hydro mechanical transmission was developed for the rear-wheel drive car with 85 kW engine. It contains integrated torque converter, planetary gearbox with five front gears and one rear, rear axle reduction gear with differential, cardan shaft and drive shafts to the rear wheel drive units. Gearbox was assembled with a torque converter, it has a flange connection with engine. Gearbox is located between the engine and main gear. Transmission has the hydraulic control, the blockage of the torque converter is provided. The design traction calculation of the vehicle with hydro mechanical transmission was executed. Synthesis and force analysis of the gearbox kinematic scheme with two degrees of freedom was performed. The number of forward gears was increased to five. The test traction calculation of the car was performed. The main transmission parts were designed for strength and durability.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 84
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |