Details

Title: Исследование подходов "зеленого" маркетинга и сравнение опыта европейских стран: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.04.02_30 «Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа)»
Creators: Хамхоков Шамиль Русланович
Scientific adviser: Лукашевич Никита Сергеевич
Other creators: Трыков Алексей Валерьевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: социальная ответственность; маркетинг; зеленый бизнес; устойчивое развитие; Европа; social responsibility; marketing; green business; sustainable development; Europe
LBC: 65.291.3
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-3961
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\18012

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

«Зеленые» маркетинговые стратегии все чаще занимают центральное место в маркетинговой деятельности предприятий. Компании все больше уделяют внимания разработке внутренних и внешних стратегий, которые имеют «зеленую» направленность для укрепления и развития бренда. Однако не существует единой «зеленой» маркетинговой стратегии, которая являлась бы подходящей для всех компаний. В работе проанализированы, обобщены и систематизированы теоретические подходы и исторические предпосылки становления и развития концепции «зеленого» маркетинга, что позволило уточнить сущность понятия «зеленые стратегии» маркетинга и их роль в повышении конкурентоспособности современных компаний; дополнена и уточнена классификация «зеленых» стратегий маркетинга.

This master's work is devoted to the study of the approaches of socially responsible and green marketing, applied in European countries. The main objective of this study is to review the present green marketing and green marketing strategy applies particularly to the marketing. This study provides an idea to the researchers about the prior studies on green marketing and green marketing strategy. The critical analysis indicated that few studies on the green marketing strategy have been carried out in both developed and developing countries. In addition, few studies have been carried out on the relationship between green marketing strategy / strategies and firm performance (financial and non- financial performance). The future studies should be investigating the effect of green marketing strategy on firm performance in general and the effect of each strategy on firm performance. As a result of the work, the necessary conditions for implementing a socially responsible strategy at the enterprise were identified, prospects for the development of such a company were evaluated and a number of various recommendations were developed.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics