Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
«Зеленые» маркетинговые стратегии все чаще занимают центральное место в маркетинговой деятельности предприятий. Компании все больше уделяют внимания разработке внутренних и внешних стратегий, которые имеют «зеленую» направленность для укрепления и развития бренда. Однако не существует единой «зеленой» маркетинговой стратегии, которая являлась бы подходящей для всех компаний. В работе проанализированы, обобщены и систематизированы теоретические подходы и исторические предпосылки становления и развития концепции «зеленого» маркетинга, что позволило уточнить сущность понятия «зеленые стратегии» маркетинга и их роль в повышении конкурентоспособности современных компаний; дополнена и уточнена классификация «зеленых» стратегий маркетинга.
This master's work is devoted to the study of the approaches of socially responsible and green marketing, applied in European countries. The main objective of this study is to review the present green marketing and green marketing strategy applies particularly to the marketing. This study provides an idea to the researchers about the prior studies on green marketing and green marketing strategy. The critical analysis indicated that few studies on the green marketing strategy have been carried out in both developed and developing countries. In addition, few studies have been carried out on the relationship between green marketing strategy / strategies and firm performance (financial and non- financial performance). The future studies should be investigating the effect of green marketing strategy on firm performance in general and the effect of each strategy on firm performance. As a result of the work, the necessary conditions for implementing a socially responsible strategy at the enterprise were identified, prospects for the development of such a company were evaluated and a number of various recommendations were developed.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |