Details

Title: Исследование маркетинговой стратегии «ИКЕА» на рынке КНР: выпускная квалификационная работа магистра: 38.04.02 - Менеджмент ; 38.04.02_26 - Маркетинг
Creators: Лу Ди
Scientific adviser: Климин Анастасий Игоревич
Other creators: Климин Анастасий Игоревич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: маркетинговая стратегия; КНР; ИКЕЯ; эффективность деятельности
LBC: 65.422.2-32(5Кит)я031
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 38.04.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Рецензия; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-4023
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования в магистерской диссертации является розничная сеть ИКЕА в КНР. Предметом исследования является маркетинговая стратегия развития компании. Целью данной работы является анализ разумной маркетинговой стратегии ИКЕА для дальнейшего расширения китайского рынка. Изучены теоретические основы маркетинговой стратегии организации. Выделены особенности формирования маркетинговой стратегии на зарубежных рынках. Проведен анализ маркетинговой стратегии на примере ИКЕА на рынке КНР. Предложены рекомендации по улучшению позиций компании ИКЕА на рынке КНР. Сформулированы направления совершенствования маркетинговой стратегии с учетом особенностей китайской экономики.

The object of research in the master's thesis is the IKEA retail network in the PRC. The subject of the research is the marketing strategy of the company. The purpose of this research is to analyze a reasonable IKEA marketing strategy to further expand the Chinese market. The theoretical foundations of the marketing strategy of the organization are studied. The features of the formation of marketing strategy in foreign markets are highlighted. The analysis of marketing strategy on the example of IKEA in the market of China is fulfilled. The recommendations for improving the position of IKEA in the PRC market are offered. The directions for improving the marketing strategy are formulated taking into account the peculiarities of the Chinese economy.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 28
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics