Details

Title Проблемы адаптации студентов к поликультурной образовательной среде: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 Лингвистика ; образовательная программа 45.03.02_02 Перевод и переводоведение
Creators Сорваль Маргарита Петровна
Scientific adviser Ферсман Наталия Геннадиевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2019
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects поликультурная образовательная среда ; адаптация ; иностранные студенты ; первокурсники ; российский вуз ; факторы успешной адаптации ; адаптированность ; Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого ; multicultural educational environment ; the process of adaptation ; first-year students ; foreign students ; russian higher education institution ; factors of the successful adaptation ; Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 45.03.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
Links Отзыв руководителя ; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-4102
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key ru\spstu\vkr\5156
Record create date 1/17/2020

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В работе представлен анализ понятия «поликультурная образовательная среда» через ее базисные составляющие - «среда» и «образовательная среда». Рассмотрены основные компоненты, из которых складывается поликультурная образовательная среда. Изучены проблемы организации поликультурной образовательной среды в высшем учебном заведении. Дано определение понятия «адаптация», выделены ее виды. Представлены факторы успешной адаптации иностранных студентов к поликультурной образовательной среде российского вуза. Опытным путем обоснована адаптированность студентов-первокурсников к обучению и взаимодействию в условиях поликультурной образовательной среды Санкт-Петербургского политехнического университета Петра Великого.

The work provides the analysis of the concept of "multicultural educational environment" through its basic components - "environment" and "educational envi-ronment". The main elements that integrate multicultural educational environment are considered. The organization of multicultural educational environment within higher education is investigated. The definition of the term "adaptation" is given. The main types of adaptation are identified. The factors of the successful adaptation of foreign students to the multicultural educational environment of Russian higher education institution are presented. The successful adaptation of students to learning and interaction within multicultural educational environment of higher education environment of Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University is substantiated empirically.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 36 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics