Details

Title: Разработка эффективной стратегии развития производственного предприятия: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 Менеджмент ; образовательная программа 38.03.02_01 Бизнес-администрирование
Creators: Леонтьев Захар Алексеевич
Scientific adviser: Малюк Владимир Иванович
Other creators: Киккас Ксения Николаевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: стратегия; развитие; внешняя среда; эффективность; конкурентоспособность; анализ финансовой устойчивости; strategy; development; swot-analysis; PEST-analysis; external environment; efficiency; competitiveness; analysis of financial sustainability
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-4116
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\5157

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Основной целью данной работы выступает разработка рекомендаций по совершенствованию стратегии развития производственного предприятия на примере АО «НИИ ТМ». В первом разделе рассмотрены теоретические основы стратегического планирования деятельности предприятия. Раскрыта сущность и экономическое содержание стратегического планирования, показан план разработки стратегии развития предприятия, а также действенные инструменты стратегического планирования. Второй раздел посвящен анализу организационно-экономической деятельности предприятия «НИИ ТМ» на рынке. В третьем разделе описаны значимость и роль маркетинговых исследований при создании стратегии развития предприятия, разработана стратегия развития предприятия «НИИ ТМ». Проведен расчет экономической эффективности и обоснование разработанной стратегии. В заключении представлены выводы по результатам проведенного исследования, показана практическая значимость проекта и направления его дальнейшего развития.

The object of the research is the Joint Stock Company "Re-search Institute of Precision Mechanics" (hereinafter JSC "Research Institute TM"). The main purpose of this work is the development of recom-mendations for improving the development strategy of an industrial enterprise based on the example of NII TM. The first section discusses the theoretical foundations of the strategic planning of the enterprise. The essence and economic content of strategic planning is disclosed, a plan for the development of an en-terprise development strategy is shown, as well as effective strategic planning tools. The second section is devoted to the analysis of the organiza-tional and economic activity of the enterprise “NII TM” in the market. The third section shows the role and importance of marketing research in the formation of the enterprise development strategy, and the development strategy of the NII TM enterprise has been developed. The economic substantiation of the developed strategy and assessment of its economic efficiency are carried out. The conclusion presents the findings of the study, shows the practical significance of the project and the direction of its further development.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 40
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics