Details

Title: Культура обслуживания и деловой этикет на предприятиях индустрии гостеприимства: выпускная квалификационная работа бакалавра: 43.03.01 - Сервис ; 43.03.01_01 - Сервис в индустрии гостеприимства
Creators: Зленко Елена Ивановна
Scientific adviser: Десфонтейнес Лариса Григорьевна
Other creators: Карманова Анна Евгеньевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: культура обслуживания; деловой этикет; ресторан; русская кухня; организационная культура; service culture; business etiquette; restaurant; russian cuisine; organizational culture
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 43.03.01
Speciality group (FGOS): 430000 - Сервис и туризм
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-4187
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\4690

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью данной работы является разработка рекомендаций по формированию культуры обслуживания и делового этикета в ресторане «Блок» Ленинград-центра. Объектом исследования является ресторан «Блок» Ленинград-центра. Предметом данного исследования являются особенности формирования культуры обслуживания в ресторане «Блок». Объектом данного исследования является ресторан «Блок», представитель среднего бизнеса с численностью персонала 26 человек. На основании опроса сотрудников ресторана «Блок» была выявлена ценностная рассогласованность между представлениями об организационной культуре и культуре обслуживания у генерального директора и персоналом. По результатам проведенного исследования были разработаны предложения по совершенствованию обслуживания клиентов в ресторане «Блок» и повышения качества делового этикета при внутреннем взаимодействии сотрудников. Сделан прогноз экономической эффективности мероприятий по совершенствованию культуры в ресторане «Блок».

The purpose of this work is to develop recommendations for the formation of a culture of service and business etiquette in the restaurant "Block" Leningrad center. The object of the study is the restaurant "Block" Leningrad center. The subject of this study is the features of the formation of a culture of service in the restaurant "Block". The object of this study is the restaurant "Block", a representative of medium-sized businesses with a staff of 26 people. Based on a survey of employees of the restaurant "Block" was revealed value mismatch between ideas about the organizational culture and culture of service from the General Director and staff. According to the results of the study, proposals were developed to improve customer service in the restaurant "Block" and improve the quality of business etiquette in the internal interaction of employees. The forecast of economic efficiency of measures to improve the culture in the restaurant "Block" is made.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 36
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics