Details

Title Прагматические аспекты перевода рекламных роликов с английского на русский: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 Лингвистика ; образовательная программа 45.03.02_02 Перевод и переводоведение
Creators Хамадиева Камила Ирековна
Scientific adviser Абакумова Мария Владимировна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2019
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects прагматика перевода ; перевод рекламы ; перевод рекламных текстов ; адекватность перевода ; приемы перевода ; advertisement ; pragmatics of translation ; advertising translation ; translation of advertising texts ; adequate translation ; translation strategies
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 45.03.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
Links Отзыв руководителя ; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-4227
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key ru\spstu\vkr\5159
Record create date 1/17/2020

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В данной работе поднимается проблема адекватного перевода рекламных роликов. Для решения данной проблемы был выбран прагматический подход к переводу. В ходе работы были изучены особенности рекламного текста. Определены критерии оценки качества рекламного перевода. Произведен анализ существующих переводов рекламных роликов. Сформулированы рекомендации по выполнению перевода рекламных текстов.

In the given work the issue of adequate translation of commercials is addressed. As a solution of the problem, the author chose pragmatic approach to translation. The peculiarities of the advertising text were studied. Criteria of assessment of quality of advertising translation are given. The analysis of the actual translations of commercials was carried out. The result of the analysis is a list of recommendations for translators involved in the process of advertising translation.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 46 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics