Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе поднимается проблема адекватного перевода рекламных роликов. Для решения данной проблемы был выбран прагматический подход к переводу. В ходе работы были изучены особенности рекламного текста. Определены критерии оценки качества рекламного перевода. Произведен анализ существующих переводов рекламных роликов. Сформулированы рекомендации по выполнению перевода рекламных текстов.
In the given work the issue of adequate translation of commercials is addressed. As a solution of the problem, the author chose pragmatic approach to translation. The peculiarities of the advertising text were studied. Criteria of assessment of quality of advertising translation are given. The analysis of the actual translations of commercials was carried out. The result of the analysis is a list of recommendations for translators involved in the process of advertising translation.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 45
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |