Details

Title: Реализация интерактивного подхода в обучении иностранному языку как средство повышения эффективности образовательного процесса: выпускная квалификационная работа бакалавра: 45.03.02 - Лингвистика ; 45.03.02_01 - Теория и методика преподавания иностранных языков и культур
Creators: Бузинова Полина Игоревна
Scientific adviser: Александрова Дарья Сергеевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: методика обучения; интерактивные технологии; иностранные языки; педагогика; процесс обучения; взаимодействие; коммуникативные навыки; teaching methods; interactive technologies; foreign languages; pedagogy; learning process; interaction; communication skills
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: http://doi.org/10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-484; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-484-o.pdf; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-484-a.pdf
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions: Read Download (1.3 Mb) You need Flash Player to read document

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе изложена сущность интерактивного подхода в обучении иностранному языку. Даны общие понятия интерактивного подхода и сравнительная характеристика современных методов обучения. Изучены методы реализации интерактивного подхода. Разработан и проведен опытно-экспериментальный урок с целью доказательства эффективности применения интерактивного подхода в обучении иностранному языку.

In the given work the essence of the interactive approach to teaching a foreign language is stated. The general concepts of the interactive approach and the comparative characteristics of modern teaching methods are given. The methods of implementation of interactive learning methods are studied. Concrete program realization of the experimental lesson is developed in order to prove the effectiveness of the interactive approach to teaching a foreign language.

Document access rights

Network User group Action
FL SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Document usage statistics

stat Document access count: 119
Last 30 days: 22
Detailed usage statistics