Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Объект исследования – облачный сервис в виде интернет-магазина. Цель магистерской работы - повышение лояльности пользователей путем создания спецпредложений, основанных на анализе поведения клиентов В первой главе работы были рассмотрены основные задачи Data Mining. Были выявлены их преимущества и недостатки, а также даны математические постановки задач. Более подробно были рассмотрены методы реализации и визуализации ассоциативных правил. Во второй главе рассматривались основные этапы интеллектуального анализа данных. Была показана взаимосвязь между ними, описаны действия, выполняемые на каждом из этапов. В третьей главе описан практический пример применения методов поиска ассоциативных правил для интернет-магазина. Исследуемые данные были загружены и обработаны, на их основе были проанализированы пользовательские действия. Был выполнен поиск ассоциативных правил по товарам и категориям товаров. Все полученные правила были визуализированы различными методами.
The object of study is a cloud service in the form of an online store. The purpose of the master's work is to increase user loyalty by creating special offers based on the analysis of customer behavior. The main tasks of Data Mining were considered in the first chapter of the work. Their advantages and disadvantages were identified, and mathematical problem statements were given. Methods for implementing and visualizing association rules were considered in more detail. The second chapter described main stages of data mining, relationship between them and actions which performed at every stage. The third chapter shows a practical example of applying association rule search methods for an online store. The studied data were loaded and processed, user actions were analyzed. An association rule was searched for products and product categories. All the rules were visualized by various methods.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 37
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |