Details

Title Этнокультурные стереотипы в коммуникации и их отражение в испанских СМИ: выпускная квалификационная работа бакалавра: 41.03.01 - Зарубежное регионоведение ; 41.03.01_03 - Зарубежное регионоведение (общий профиль)
Creators Балышева Дарья Сергеевна
Scientific adviser Кучумова Екатерина Валентиновна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2019
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects этнокультурные стереотипы ; коммуникации ; средства массовой информации ; испанские СМИ ; стереотипы в коммуникации ; стереотипы в СМИ ; ethnic stereotypes ; communication ; media ; Spanish media ; stereotypes in communication ; stereotypes in media ; cultural stereotypes
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 41.03.01
Speciality group (FGOS) 410000 - Политические науки и регионоведение
Links Отзыв руководителя ; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-5795
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Record key ru\spstu\vkr\3831
Record create date 10/28/2019

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В данной работе изложены теоретико-методологические основы изучения этнокультурных стереотипов в массовой коммуникации. Рассмотрены этнокультурные стереотипы и их специфика, особенности стереотипов в коммуникации и основные функции и виды средств массовой информации. В практической части работы анализируется отражение этнокультурных стереотипов в печатных испанских СМИ и их влияние на общественность. Также затронута история развития и актуальное состояние испанских СМИ.

The thesis work presents the theoretical and methodological basis for the study of ethno-cultural stereotypes in mass communication. Ethno-cultural stereotypes and their specificity, features of stereotypes in communication and the main functions and types of mass media are considered. The practical part of the work analyzes the reflection of ethno-cultural stereotypes in the Spanish media and their impact on the audience. The history of development and the current state of the Spanish media were also touched upon.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print
Internet Authorized users SPbPU
Read Print
Internet Anonymous

Access count: 36 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics