Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена сравнению методов управления беспилотным автомобилем при движении по траектории и разработке системы управления на их основе. Задачи, решаемые в работе: поиск методов управления движением по траектории; формирование критериев оценки качества и разработка модуля, вычисляющего значения критериев; сравнение методов управления беспилотным автомобилем по полученным результатам; выявление недостатков работы методов управления и модификация методов с целью улучшения качества управления беспилотным автомобилем. Работа проведена на базе ООО «НПО «СтарЛайн». Были проведены моделирования движения беспилотного автомобиля на разных входных данных с разными методами управления, собраны данные, построены графики траекторий движения. Были протестированы разные методы управления беспилотным автомобилем. Также установлено, что управление с прогнозирующими моделями с решаемой проблемой справляется лучше всего, а также имеет возможность гибкой настройки алгоритма.
This work is devoted to the comparison of control methods of an unmanned vehicle while driving along a trajectory and the development of a control system based on them. Tasks solved in the work: search for methods of controlling movement along the trajectory; the formation of quality assessment criteria and the development of a module that calculates the values of the criteria; comparison of unmanned vehicle driving methods based on the results; identification of deficiencies in the operation of control methods and modification of methods in order to improve the quality of control of an unmanned vehicle. The work was carried out on the basis of LLC NPO StarLine. Simulations of the movement of an unmanned vehicle on different input data with different control methods were carried out, data was collected, and graphs of the motion paths were constructed. Different methods of driving an unmanned vehicle have been tested. It was also established that management with predictive models copes with the problem being solved best, and also has the ability to flexibly configure the algorithm.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 48
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |