Details

Title: Социологический анализ особенностей потребления медиаконтента современной молодёжью (на примере ФГАОУ ВО СПбПУ): выпускная квалификационная работа магистра: направление 39.04.01 «Социология» ; образовательная программа 39.04.01_02 «Социологические исследования в рекламе и PR»
Creators: Гурьянов Евгений Николаевич
Scientific adviser: Сафонова Анна Сергеевна
Other creators: Дубяго Вилена Викторовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2020
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: коммуникация; медиа; медиаконтент; потребление; общество переживаний; ценности; социологический анализ; communication; media; media content; consumption; experience society; values; sociological analysis
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 39.04.01
Speciality group (FGOS): 390000 - Социология и социальная работа
Links: Отзыв руководителя; Рецензия; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-1339
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена исследованию объективных факторов и характеристик, связанных с особенностями выбора, потребления и восприятия медиаконтента представителями современной молодёжи. В работе характеризуются цифровые технологии и медиаконтент как элементы культуры и инструменты коммуникации в современном обществе. Изучаются особенности потребления медиаконтента студентами СПбПУ путём проведения социологического исследования. Разрабатываются рекомендации по развитию коммуникационной активности СПбПУ на основе результатов проведённого исследования.

This work is devoted to the research of objective factors and features related to the characteristics of choice, consumption and perception of media content by representatives of modern youth. This work includes characterization of digital technologies and media content as elements of culture and communication tools of modern society. A sociological study of students of Saint-Petersburg Polytechnic University to analyze key factors that affect choice, consumption and perception of media content. Development of recommendations for the improving of communication activity of Saint-Petersburg Polytechnic University based on the results of the research.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 5
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics