Details

Title: Особенности адаптации зарубежной рекламы для российской аудитории (на примере молодежи Санкт-Петербурга): выпускная квалификационная работа магистра: направление 39.04.01 «Социология» ; образовательная программа 39.04.01_02 «Социологические исследования в рекламе и PR»
Creators: Парфененкова Варвара Юрьевна
Scientific adviser: Обухова Юлия Олеговна
Other creators: Дубяго Вилена Викторовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2020
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: адаптация; особенности; зарубежная реклама; воздействие; молодежь; adaptation; features; foreign advertising; impact; youth
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 39.04.01
Speciality group (FGOS): 390000 - Социология и социальная работа
Links: Отзыв руководителя; Рецензия; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-1342
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\6679

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена изучению особенностей адаптации зарубежной рекламы для России и специфику ее восприятия. Исследованы особенности стандартизации и адаптации зарубежной рекламы. Изучены особенности адаптации иностранной рекламы для русского потребителя на примере компании Coca-Cola. Рассмотрено, как адаптируется зарубежная реклама для разных категорий товаров (духи, напитки, еда, автомобили). Предоставлены рекомендации по адаптации зарубежной рекламы в России.

This work is devoted to the study of adaptation features of foreign advertising for Russia and the specifics of its perception. The features of standardization and adaptation of foreign advertising are investigated. The features of adaptation of foreign advertising for the Russian consumer were studied using the example of Coca-Cola. It is considered how foreign advertising is adapted for different categories of goods (perfumes, drinks, food, cars). Recommendations on the adaptation of foreign advertising in Russia are provided.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 18
Last 30 days: 3
Detailed usage statistics