Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема данной работы: «Категория количественности в русском и китайском языках». Данная работа посвящена исследованию лингвистической категории количественности. Предмет исследования функциональная разница между количеством в русском и китайском языках. Целью работы является изучение категории количественности в русском и китайском языках на основе их функционально-семантических полей. В научной работе использованы следующие методы исследования: специализированные – структурно-грамматический, функционально-семантический и сравнительно-сопоставительный методы, а также элементы дефиниционного и корпусного анализа. Теоретическая значимость исследования состоит в том, что данная работа является сравнительно-сопоставительным изучением категории количественности и средств ее выражения с позиции функционально-семантического поля. Практическая значимость работы объясняется тем, что смысловая категория количественности является одной из универсальных языковых категорий, следовательно, ее изучение представляет интерес в лингводидактических и методических целях. Выводы и положения работы могут быть использованы в дальнейшей разработке теоретических вопросов лингвистики.
The work’s topic: “Category of quantitativeness in Russian and Chinese.” This paper is devoted to the study of the linguistic category of quantitativeness. The subject of the research is the functional difference between the quantity in the Russian and Chinese languages. The objective of this work is to study the category of quantitativeness in the Russian and Chinese languages based on their functional and semantic fields. The following research methods were used in the scientific work: specialized – structural-grammatical, functional-semantic and comparative-collative methods, with elements of definitional and corpus analysis. The theoretical relevance of the research is that the work is a comparative study of the category of quantitativeness and its means of expression from the position of the functional-semantic field. The practical relevance of the research is that the semantic category of quantitativeness is one of the universal language categories; therefore, its study is important for linguodidactic and methodological purposes. The work’s conclusions can be used in the further development of linguistics’ theoretical issues.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 1
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |