Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы магистра: «Реинжиниринг процессов управления ролями и лицензиями в клиентском портале». Целью исследования является разработка описания сервиса управления ролям на клиентском портале компании. Задачи исследования: - проанализировать текущие процессы управления ролями на клиентском портале; - определить недостатки текущего решения; - выбрать и обосновать выбор методологии для описания нового решения; - предоставить описание нового решения, используя выбранные методологии; - провести сравнительный анализ решения по отношению к схожим сервисам на рынке; - провести анализ экономической эффективности. Исследование выполнялось на базе ООО «Интeрвим». Методы исследования: SWOT-анализ, сравнительный анализ, архитектурное моделирование, моделирование бизнес-процессов, прогнозирование, экспертное оценивание, сбор и обработка данных, инфографика, методы оценки эффективности проектов и т.п. Основные результаты исследования: - текущие процессы управления ролями на клиентском портале были проанализированы; - выявлены основные недостатки у существующего решения; -описание нового решения было предоставлено; - сравнительный анализ решения по отношению к схожим сервисам на рынке был проведен; -анализ экономической эффективности проекта был проведен. Научная новизна заключается в непосредственном применение проведенного исследования в разработке упомянутого функционала, который возможно масштабировать для других компаний отрасли.
Topic of the Master graduate qualification paper: «Reengineering of roles & license management processes within the customer portal». The purpose of the study is development of specification for roles management service on the customer portal of the company. Tasks of the study: - conduct analysis of current roles management processes on customer portal; - identify shortcomings of the current solution; - choose and justify the methodologies for the description of the new solution; - provide specification of a new solution utilizing chosen methodologies; - conduct comparative analysis of the proposed solution to the services available on the market; - conduct cost-effectiveness analysis of the project. The study is performed on the basis of “Intervеem” Ltd. Research methods: SWOT analysis, comparative analysis, architectural modeling, business process modeling, forecasting, expert evaluation, data collection and processing, infographics, methods for evaluating projects effectiveness, etc. The main results of the paper: - current roles management processes on customer portal were analyzed; - key shortcomings of the current solution were identified; - specification for new solution was proposed; - comparative analysis of the proposed solution to similar services on the market was conducted - cost-effectiveness analysis of the project was done based on the time savings introduced by atomization of the processes previously covered by a dedicated support team. The scientific novelty of the study is that the research conducted in the paper will be directly used for the implementation of the proposed solution, and that the proposed solution can be utilized by companies in the similar sector.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 27
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |