Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Разработка рекомендаций по снижению рисков аварий на нефтяных танкерах и снижению экологического ущерба от аварийного разлива нефти с нефтяного танкера среднего класса в Японском море» Данная работа посвящена разработке рекомендаций по снижению рисков аварий на нефтяных танкерах и снижению экологического ущерба от аварийного разлива нефти с нефтяного танкера среднего класса в Японском море. Задачи, которые решались в ходе исследования: - оценить риск возникновения аварии с нефтяным танкером в Японском море; - проанализировать методики расчета параметров распространения нефтяного пятна по водной поверхности; - определить параметры распространения нефтяного пятна по водной поверхности; - разработать рекомендации по снижению рисков аварий на нефтяных танкерах в Японском море и разработать рекомендации по снижению экологического ущерба от аварийного разлива нефти с нефтяного танкера среднего класса в Японском море. В результате риск аварии на нефтяном танкере в Японском море составил 31 %, время перехода нефтяного пятна от первой стадии распространения ко второй составило 96 минут, от второй к третьей – 28 минут, радиус нефтяного пятна на момент прибытия сил и средств ликвидации разливов нефти равнялся 3580 метров, были разработаны рекомендации по снижению рисков аварий на нефтяных танкерах в Японском море и разработаны рекомендации по снижению экологического ущерба от аварийного разлива нефти с нефтяного танкера среднего класса в Японском море.
Theme of final qualification work: “Development of recommendations to reduce the risks of accidents on oil tankers and reduce environmental damage from an emergency oil spill from a middle class oil tanker in the Sea of Japan”. This work is devoted to the development of recommendations to reduce the risks of accidents on oil tankers and reduce environmental damage from an emergency oil spill from a middle class oil tanker in the Sea of Japan. Tasks that were solved during the study: - assess the risk of an accident with an oil tanker in the Sea of Japan; - analyze the methods for calculating the parameters of the spread of oil spills on the water surface; - determine the parameters of the spread of oil slick on the water surface; - develop recommendations to reduce the risks of accidents on oil tankers in the Sea of Japan and develop recommendations for reducing environmental damage from an emergency oil spill from a middle class oil tanker in the Sea of Japan. As a result, the risk of an accident on an oil tanker in the Sea of Japan was 31%, the transition time from the first stage of spread to the second was 96 minutes, from the second to the third - 28 minutes, the radius of the oil spot at the time of the arrival of the oil spill response forces was 3580 meters, recommendations were developed to reduce the risks of accidents on oil tankers in the Sea of Japan and recommendations were developed to reduce the environmental damage from an accidental oil spill from a middle class oil tanker in the Sea of Japan.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 25
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |