Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью работы является совершенствование системы управление ИТ-сервисами в консалтинговой компании на примере бизнес-процесса «Выход нового сотрудника». Данная работа посвящена анализа бизнес-процессов в консалтинговой компании и совершенствованию системы управления ИТ-сервисами в ней. Задачи работы: — Рассмотреть методические основы процесса «Выход нового сотрудника». — Определить место и значение каждого участника данного процесса. — Предложить оптимальное решение по модернизации. Работа выполнялась на территории консалтинговой компании, где собиралась вся необходимая информация. Методы: применялись общенаучные методы исследования, SWOT-анализ, оценка эффективности внедрения. Основные результаты работы: — Проанализирована деятельности нескольких департаментов участвующих в бизнес-процессе «Выход нового сотрудника». — Выявлены проблемы требуемые автоматизации. — Разработано решение на базе системы «ManageEngine ServiceDesk Plus». — Описаны процесс и его участники. — Описан функционал информационной системы, приложены скриншоты основного интерфейса. В результате выпускной квалификационной работы, было сформировано предложение по совершенствованию системы управления ИТ-сервисами, с расчетом стоимости проведения работ, включая лицензию, при помощи сил разработчика ИТ-отдела. Практическая значимость работы: сокращение временных затрат, сотрудников кадровой службы на выход нового сотрудника. Уменьшение вероятности пропустить выход нового сотрудника.
The aim of the work is to improve the IT service management system in a consulting company using the example of the “New employee exit” business process This work is devoted to the process of analyzing business processes in a consulting company and improving the IT service management system in it. Tasks of work: — Consider the methodological foundations of a new employee exit process. — Determine the place and significance of each participant in this process. — Offer the best solution for modernization. Work is performed on the basis of the territory of the consulting company, where all the necessary information was collected. Methods: applied general scientific research methods, SWOT analysis, evaluation of the effectiveness of implementation. The main results of the work: — Analysis of the activities of several departments involved in the “new employee exit” business process. — Identified problems required automation. — Developed a solution based on the «ManageEngine ServiceDesk Plus» system. — The process describes in detail the process and its participants. — The functionality of the information system is described, screenshots of the main interface are attached. As a result of the final qualification work, a proposal was formed to improve the IT service management system, with the calculation of the cost of work, including a license, using the forces of an IT department developer. The practical significance of the work: reducing time costs, personnel on the exit of a new employee. Reduces the likelihood of skipping a new employee.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 21
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |