Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: “Клиент-приложение для многопользовательской игры”. Данная работа посвящена разработке клиентского приложения для многопользовательской компьютерной игры. Разработка происходила в среде разработки игр Unity[3] на языке программирования C#[1]. Для создания и редактирования кода использовалась Visual Studio 2019[4]. В ходе работы были решены следующие задачи: 1) Исследование протоколов UDP и TCP, выбор лучшего из них для ММО игры. Согласование форматов передачи данных между клиентом и сервером. 2) Разработка масштабируемой архитектуры клиентского приложения ее реализация. 3) Разработки и реализация основных игровых функций, которые есть во всех ММО играх в том или ином виде. В работе представлен код отражающий логику всего клиентского приложения. Также продемонстрированы все классы и их зависимости. Представлены основные этапы разработки. В результате работы получено приложение поддерживающее одновременное использование несколькими игроками.
The topic of the final qualifying work: "Client - application for multiplayer game”. This work is devoted to the development of a client application for a multiplayer computer game. Development took place in the Unity[3] game development environment in the C# programming language[1]. Visual Studio 2019[4] was used to create and edit code. During the work the following tasks were solved: 1) Research of UDP and TCP protocols, choosing the best one for MMO games. Negotiation of data transfer formats between the client and the server. 2) Development of a scalable client application architecture and its implementation. 3) Development and implementation of the main game functions that are present in all MMO games in one form or another. This paper presents the code that reflects the logic of the entire client application. All classes and their dependencies are also shown. The main stages of development are presented. The result is an application that supports simultaneous use by several players.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 30
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |