Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Маркетинговый анализ конкурентоспособности предприятия сферы международных образовательных услуг». Данная работа посвящена разработке мероприятий по повышению конкурентоспособности компании ООО «STAR Travel» с учетом внедрения маркетинговых коммуникаций. В процессе исследования были решены следующие задачи. 1. Изучение и анализ рынка международных образовательных услуг России и Санкт-Петербурга. 2. Обзор характеристик компании ООО «STAR Travel» и ее позиционирования на ранке в г.Санкт-Петербург; 3. Анализ маркетинговой среды компании ООО«STAR Travel» в Санкт-Петербурге с помощью PEST-анализа, SWOT-анализа и метода конкурентного анализа «5P Портера»; 4. Исследование особенностей поведения конкурентов и потребителей рынка международных образовательных услуг. 5. Разработка плана маркетинговых мероприятий по повышению конкурентоспособности компании ООО«STAR Travel». 6. Оценка эффективности мероприятий по повышению конкурентоспособности компании ООО«STAR Travel». Работа выполнялась в Обществе с ограниченной ответственностью «STAR Travel». В ходе работы были рассмотрены характеристики и особенности компании «STAR Travel» в Санкт-Петербурге, особенности поведения конкурентов и потребителей на рынке международного образования и проанализированы возможности применения маркетинговых инструментов для повышения конкурентоспособности компании на рынке международных образовательных услуг. Также была произведена оценка маркетинговой среды компании ООО «STAR Travel» в Санкт-Петербурге. Результатом работы стала разработка маркетинговых мероприятий для повышения конкурентоспособности компании ООО «STAR Travel».
The subject of the graduate qualification work is " Marketing analysis of the competitiveness of an enterprise in the field of international educational services ". This work is devoted to the development of measures to improve the competitiveness of the company "STAR Travel", taking into account the introduction of marketing communications tools. During the research, the following tasks were solved: 1. Study and analysis of the international educational services market in Russia and Saint Petersburg. 2. Overview of the characteristics of the company "STAR Travel" LLC and its positioning on the market in Saint Petersburg; 3. Analysis of the marketing environment of STAR Travel LLC in Saint Petersburg using PEST analysis, SWOT analysis and the 5P porter competitive analysis method»; 4. Research on the behavior of competitors and consumers of the international educational services market. 5. Development of a marketing plan to improve the competitiveness of the company "STAR Travel". 6. Assessment of the effectiveness of measures to improve the competitiveness of the company "STAR Travel». The work was performed in a limited liability Company "STAR Travel". In the course of the work, the characteristics and features of the STAR Travel company in St. Petersburg, the behavior of competitors and consumers in the international education market were considered, and the possibilities of usingmarketing tools to increase the company's competitiveness in the market of international educational services.. The marketing environment of STAR Travel LLC in Saint Petersburg was also evaluated. The result of this work was the development of marketing measures to increase the competitiveness of the company "STAR Travel".
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 10
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |