Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
На сегодняшний день наблюдается высокая конкуренция в торговой отрасли. Это отражается не только в расширение рынка товаров и услуг, но и в увеличении требований к торговым предприятиям со стороны клиентов, потребители становятся все более разборчивыми к качеству и количеству предлагаемых услуг в этой сфере. Именно поэтому, для коммерческого успеха предприятия торговли необходимо иметь высокую конкурентоспособность и предпринимать меры по ее повышению. Объектом исследования работы является организация ООО «Гидравия». Предмет исследования—конкурентоспособность предприятия ООО «Гидравия». Цель выпускной квалификационной работы — проведение анализа конкурентоспособности торгово-промышленного предприятия ООО «Гидравия» руководствуясь результатами анализа разработать основе стратегию, способствующую повышению конкурентоспособности компании. В качестве методов оценки конкурентоспособности использовались: SWOT – анализ, PEST –анализ, сравнительный анализ конкурентов. Для достижения цели выпускной квалификационной работы необходимо выполнение следующих задач: дать определение конкурентоспособности; дать характеристику деятельности предприятия ООО «Гидравия»; проанализировать финансово-хозяйственную деятельность ООО «Гидравия»; используя методы и критерии оценки конкурентоспособности оценить конкурентоспособность предприятия на рынке гидравлических комплектующих; на основе анализа разработать мероприятия, по повышению конкурентоспособности ООО «Гидравия».
Today, there is high competition in the trading industry. This is reflected not only in the expansion of the market of goods and services, but also in the increasing requirements for trading enterprises by customers, consumers are becoming more discriminating in the quality and quantity of services offered in this area. That is why, for the commercial success of a trading company, it is necessary to have high competitiveness and take measures to increase it. The object of study is the organization LLC “Hydravia”. The subject of the study is the competitiveness of the company LLC "Hydravia". The aim of the final qualification work is to conduct an analysis of the competitiveness of the commercial and industrial enterprise LLC Hydravia, guided by the results of the analysis, to develop a strategy based on which will enhance the company's competitiveness. The following methods were used as competitive assessment methods: SWOT analysis, PEST analysis, comparative analysis of competitors. To achieve the goal of the final qualification work, the following tasks must be performed: define competitiveness; to characterize the activities of the company LLC "Hydravia"; to analyze the financial and economic activities of LLC “Hydravia”; using the methods and criteria for assessing competitiveness to assess the competitiveness of the enterprise in the market of hydraulic components; based on the analysis, develop measures to increase the competitiveness of Hydravia LLC.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 72
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |