Details

Title: Совершенствование закупочной логистики путем централизации закупок в ресторанном бизнесе: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_09 «Международная логистика»
Creators: Кулагина Полина Романовна
Scientific adviser: Симакова Зоя Леонидовна
Other creators: Алексеева Наталья Сергеевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2020
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: закупки; общественное питание; оценка эффективности; закупочная деятельность; централизация закупок; purchases; catering; evaluation of efficiency purchasing; centralization of purchases
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-4507
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью работы является разработка мероприятий по планированию и совершенствованию закупочной деятельности кафе «Хачо и Пури». Задачи работы: исследование логистических процессов предприятия общественного питания на примере ООО «ХИП Лиговка»; выявление особенностей закупочной логистики организации ООО «ХИП Лиговка»; разработка мероприятия по улучшению закупочной логистики организации; экономическое обоснование предложенных мероприятий.Работа проводилась на материалах ООО «ХИП Лиговка». Методы: АВС анализ, синтез, прогнозирование, статистическая обработка результатов, индукция, дедукция. Основные результаты работы: обоснована целесообразность внедрения централизованной системы закупок; разработан алгоритм формирования заявки на поставку товаров; предложена схема документооборота между подразделениями; выполнены расчеты, подтверждающие эффективность предложенных мероприятий. Практическая значимость работы определяется возможностью внедрения централизованной системы закупок для предприятий общественного питания.

The aim of the work is to develop directions for planning and improvement the procurement activities of the cafe “Khacho and Puri”.T asks of the graduate qualification work: study of the logistic processes of a catering enterprise using the example of HIP Ligovka LLC; identification of the features of the procurement logistics of the organization LLC “HIP Ligovka”; development of measures to improve the procurement logistics of the organization; economic justification of the proposed activities. The work was carried out on the basis of the data of LLC “HIP Ligovka”. Methods: ABC analysis, synthesis, forecasting, statistical processing of results, induction, deduction. The main results of the work: substantiated the feasibility of introducing a centralized procurement system; an algorithm for the formation of an application for the supply of goods was developed; a workflow scheme between units was proposed; calculations have been made confirming the effectiveness of the proposed measures. The practical significance of the work is determined by the possibility of introducing a centralized procurement system for catering enterprises.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 9
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics