Details

Title: Способы запоминания иноязычной лексики (на материале английского языка): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators: Васильева Дарья Алексеевна
Scientific adviser: Александрова Дарья Сергеевна
Other creators: Баранова Татьяна Анатольевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2020
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: лексический навык; способы запоминания иноязычной лексики; дидактические принципы; возрастные и психологические особенности; карта памяти; мнемотехника; каналы восприятия информации; lexical skill; ways of memorizing foreign vocabulary; didactic principles; age and psychological characteristics; memory card; mnemonics; channels of perception of information
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-4818
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе рассмотрено понятие способ запоминания лексики. Отобраны способы запоминания иноязычной лексики в связи с дидактическими принципами, сформулированными Я.А. Коменским. Проанализированы возрастные и психологические особенности школьников 13 лет, особенности их памяти. Определены положительные и отрицательные стороны исследуемых способов для данного контингента обучаемых. В практической части описан эксперимент, имевший целью проанализировать эффективность некоторых способов запоминания англоязычной лексики.

In this work the definition of the term ways of memorizing vocabulary is given. Ways of memorizing foreign vocabulary are chosen in connection to didactic principles, formulated by Y. A. Comenius. Age and psychological characteristics of 13-year-old students and peculiarities of their memory are analyzed. Advantages and disadvantages of given ways of memorizing foreign vocabulary are defined. The practical part consists of an experiment with the purpose to analyze the efficiency of some ways of memorizing English vocabulary for the given age group.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 2
Last 30 days: 2
Detailed usage statistics