Details

Title Формирование «вторичной» языковой личности в процессе обучения иноязычной культуре: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators Яковлева Алина Олеговна
Scientific adviser Володарская Елена Борисовна
Other creators Баранова Татьяна Анатольевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2020
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects педагогика ; методика обучения ; вторичная языковая личность ; иноязычная культура ; анализ УМК ; pedagogy ; teaching methodology ; secondary language personality ; foreign culture ; teaching materials analysis
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 45.03.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
Links Отзыв руководителя ; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-4927
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key ru\spstu\vkr\8092
Record create date 7/23/2020

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В данной работе рассмотрен процесс формирования и развития языковой личности и аспекты, влияющие на этот процесс. Даны понятия общих терминов, связанных с данной темой: культура, языковая личность, «вторичная» языковая личность, иноязычная культура. В ходе работы были рассмотрены значение и влияние страноведческого аспекта в обучении английскому языку при формировании «вторичной» языковой личности. Объектом данной работы является «вторичная» языковая личность. Цель исследования – исследовать понятие «вторичной» языковой личности и факторов, влияющих на её формирование и разработать комплекс упражнений к страноведческим текстам для более успешного формирования «вторичной» языковой личности в процессе обучения иноязычной культуре в 9 и 11 классах. Проведён анализ УМК «Spotlight» 9 и 11 классов, рассмотрены тексты, способствующие формированию у учащихся «вторичной» языковой личности. Разработана система упражнений для лучшего усвоения учащимися текстов со страноведческим аспектом.

In the given work the process of formation and development of a secondary language personality and aspects that effect this process is considered. The concepts of general terms related to this topic are given: culture, language personality, secondary language personality, foreign culture. The significance and influence of the geographic aspect in teaching English on the formation of a secondary language personality were considered. The object of this research is the secondary language personality. The aim of the research is to explore the concept of a secondary language personality and factors influencing its formation and to develop a set of exercises for texts with geographic aspect for a more successful formation of the secondary language personality in the process of teaching a foreign language culture in grades 9 and 11The analysis of the teaching materials “Spotlight” of grades 9 and 11 was carried out, texts that contribute to the formation of a secondary language personality among students were considered. A system of exercises for students for a better understanding of texts with a geographical aspect has been developed.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 7 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics