Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема ВКР: «Игровые технологии как средство повышения мотивации к онлайн обучению студентов вуза»Цель: на основе исследования мотивов игрового обучения определить ме-тодику применения игровых технологий для повышения мотивации к онлайн обучению студентов вуза.Объект: студенты Санкт-Петербургского Политехнического университета Пет-ра Великого.Предмет: учебная мотивация студентов в условиях применения игровых образовательных онлайн технологий.Задачи исследования:провести анализ научной литературы по теме исследования; изучить понятие и дать характеристику игровым технологиям в обучении; обобщить опыт использования игровых технологий в онлайн обучении; провести эмпирическое исследование с целью выявления учебных моти-вов студентов вуза, их отношение к учебной игре; выявить взаимосвязь учебных мотивов и игровых мотиваторов; разработать рекомендации по использованию игровых технологий при построении образовательного онлайн курса.Методы исследования:теоретические, эмпирические методы и методы обработки данных.В результате исследовательской работы были определены основные про-блемы мотивации студентов к обучению; выделены и учтены факторы, положительно и отрицательно влияющие на повышение учебной мотивации; выяв-лены педагогические условия, способствующие развитию мотивации студентов в результате использования игровых технологий; подобраны и рекомендованы игровые технологии в образовательных онлайн курсах.
The theme of WRC: "Game technologies as a means of increasing motivation for online education of University students»Goal: based on the study of the motives of game learning, to determine the method of using game technologies to increase motivation for online learning of University students.Object: students of Saint Petersburg Polytechnic University Petr Velikiy.Subject: educational motivation of students in the conditions of application of game educational online technologies.Research problem:to analyze the scientific literature on the research topic; to study the concept and give a description of game technologies in training; to summarize the experience of using games technologies in online learning; to conduct empirical research to identify educational Moti-world war II University students, their attitude to learning the game; to identify the relationship of educational games motives and motivators; develop recommendations for the use of game technologies in constructing online educational course.Method of research:theoretical, empirical, and data processing methods.As a result of the research work, the main problems of students ' motivation to study were identified; factors that positively and negatively affect the increase of educational motivation are identified and taken into account; pedagogical conditions that contribute to the development of students ' motivation as a result of the use of game technologies are identified; game technologies are selected and recommended in online educational courses.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 27
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |