Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема работы: «Цифровая образовательная среда как средство профессионального развития педагогических работников». Работа посвящена изучению ресурсов цифровой образовательной среды, которые могут способствовать профессиональному развитию педагога, а так же изучению цифровой грамотности и цифровой компетентности педагогов обще-образовательных учреждений и дошкольных образовательных учреждений. Объект нашего исследования –цифровая образовательная среда (ЦОС); предмет –возможности и ресурсы ЦОС, направленные на профессиональное развитие педагога. Задачи, которые решались в ходе исследования: дать определение цифро-вой образовательной среды; описать компоненты ЦОС; описать степень влияния ЦОС на профессиональное развитие педагогов; предложить методические рекомендации по использованию ЦОС для профессионального развития педа-гогов; изучить уровень цифровой грамотности и цифровой компетентности пе-дагогов; оценить готовность педагогов к использованию возможностей цифро-вой образовательной среды в учебном процессе при помощи онлайн-опроса. Проведен онлайн-опрос учителей школ и работников дошкольных образовательных учреждений по структурированной анкете. Получен обобщающий портрет педагога, работающего в ЦОС, даны рекомендации по профессиональном развитию педагога в ЦОС.
Topic: "Digital educational environment as a means of professional development of teachers". The work is devoted to the study of the resources of the digital educational environment that can contribute to the professional development of a teacher, as well as the study of digital literacy and digital competence of teachers of General educational institutions and pre-school educational institutions. The object of our research is the digital educational environment( DSS); the subject is the capabilities and resources of the DSS aimed at professional development of the teacher. Tasks that were addressed during the course of the study: to define a digital education environment; describe the components of TSOs; to describe the degree of influence of TSOs on the professional development of teachers; to offer guidelines for using DSP for the professional development of teachers; to examine the level of digital literacy and digital competence PE-of dagogo; to assess the readiness of teachers to use the digital educational environment in the educational process through an online survey. An online survey of school teachers and employees of pre-school educational institutions was conducted using a structured questionnaire. A generalized portrait of a teacher working in the DSCS was obtained, and recommendations for professional development of a teacher in the DSCS were given.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 40
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |