Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена характеристике систем образования в Испании и в Соединенных Штатах Америки, сравнению их по разным критериям, а также выявлению сходств, различий, особенностей и актуальных проблем. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Охарактеризовать систему образования в Испании и в США и историю их становления. 2. Выявить особенности каждой из систем. 3. Провести сравнительный анализ каждой обеих систем по множеству критериев и определить их актуальные проблемы. Исследование базируется на многих литературных источниках, статьях и монографий испанских, российских, американских и украинских исследователей. Во время проведения сравнительного анализа для удобства были использованы таблицы, в которых наглядно можно проследить наличие сходств и различий в дошкольном, школьном и высшем образовании в Испании и в США. В результате были выявлены многочисленные различия между двумя обширными структурами образования, а также охарактеризованы проблемы, мешающие их развитию, к примеру в США до сих пор актуален вопрос школьного расизма, а в Испании многие ученики не продолжают обучение после средней школы.
The given work is devoted to the characteristics of the educational systems in Spain and the United States, comparing them according to different criteria, as well as identifying similarities, differences, features and current problems. The research set the following goals: 1. Describe the education system in Spain and the United States and the history of their formation. 2. Identify the features of each system. 3. Conduct a comparative analysis of each of the two systems on a set of criteria and determine their current problems. The research is based on many literary sources, articles and monographs of Spanish, Russian, American, and Ukrainian researchers. During the comparative analysis, tables were used for convenience, which clearly show the presence of similarities and differences in preschool, school, and higher education in Spain and in the United States. As a result, numerous differences between the two broad educational structures were identified, as well as problems that hinder their development. For example, in the United States, the issue of school racism is still relevant, and in Spain, many students do not continue their education after high school.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 49
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |