Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию проблемы формирования лексических навыков у учеников младшего школьного возраста на занятиях по иностранному языку в условиях обучения в сотрудничестве. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. проанализировать возможность развития лексических навыков по иностранному языку у детей младшего школьного возраста в условиях обучения в сотрудничестве, рассмотреть виды и методы сотрудничества; 2. доказать эффективность использования игровых заданий для развития лексических навыков по иностранному языку; 3. предложить номенклатуру игровых заданий, формирующих лексические навыки по иностранному языку в условиях обучения в сотрудничестве; 4. провести педагогический эксперимент на основе игровых заданий в условиях обучения в сотрудничестве. Результатом исследования является: 1. анализ теоретических исследований и практического опыта по проблеме обучения в условиях сотрудничества, развитие лексических навыков по иностранному языку у детей младшего школьного возраста при использовании игровых заданий; 2. составление номенклатуры игровых заданий, способствующих развитию лексических навыков по иностранному языку; 3. экспериментальная проверка эффективности использования игровых заданий с целью развития лексических навыков по иностранному языку. В работе проведен анализ теоретической и практической литературы по проблеме исследования. Доказано, что обучение в условиях сотрудничества эффективно влияет на развитие лексических навыков по иностранному языку. В ходе педагогического эксперимента была проведена проверка эффективности использования игровых заданий с целью развития лексических навыков по иностранному языку у детей младшего школьного возраста. На заключительном этапе эксперимента была проанализирована работа учеников младших классов в условиях обучения в сотрудничестве, направленная на развитие лексических навыков, проведены математические расчеты, доказывающие эффективность использования игровых заданий при обучении иностранному языку.
This work is devoted to the study of the problem of the formation of lexical skills among primary school students in a foreign language classes in a learning environment in collaboration. Tasks that were solved during the study: 1. to analyze the possibility of developing lexical skills in a foreign language in children of primary school age in conditions of learning in cooperation, to consider the types and methods of cooperation; 2. to prove the effectiveness of using game tasks for the development a foreign language; 3. to propose a range of game tasks that form lexical skills in a foreign language in conditions of learning in cooperation; 4. to conduct a pedagogical experiment on the basis of game tasks in a learning environment in cooperation. The research result is: 1. analysis of theoretical research and practical experience on the problem of learning in cooperation, the development of lexical skills in a foreign language in children of primary school age when using game tasks; 2. drawing up a nomenclature of game tasks that contribute to the development of lexical skills in a foreign language; 3. experimental verification of the effectiveness of using game tasks in order to develop lexical skills in a foreign language. The paper analyzes the theoretical and practical literature on the research problem. It has been proven that learning in a collaborative environment effectively affects the development of lexical skills in a foreign language. In the course of the pedagogical experiment, the effectiveness of the use of game tasks was checked in order to develop lexical skills in a foreign language in children of primary school age. At the final stage of the experiment, the work of junior schoolchildren in conditions of learning in cooperation was analyzed, aimed at developing lexical skills, mathematical calculations were carried out to prove the effectiveness of using game tasks when teaching a foreign language.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 21
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |