Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Турбореактивный двухконтурный авиационный газотурбинный двигатель тягой 125 кН». Цель представленной работы – рассчитать и спроектировать двухконтурный двигатель тягой 125 кН на основе прототипа ПС-90А. Для выполнения установленных задач были проведены следующие действия: 1) Произведен вариантный расчет параметров цикла с выбором наиболее оптимальных степени повышения давления и температуры. 2) Приближенный расчет осевого компрессора, включающий вентилятор, компрессор низкого давления и компрессор высокого давления. 3) Газодинамический расчет турбины. 4) Расчет последней ступени турбины низкого давления на прочность. 5) Краткое описание основных узлов двигателя. В результате проделанной работы, добились нужных параметров, при этом сохранив высокие показатели всех важных характеристик двигателя. Специальная часть представляет собой разработку программной системы проектирования воздухозаборников.
Theme of the final qualifying work: « Turbofan bypass aircraft gas turbine engine with thrust of 125 kN ». The purpose of the presented work is to calculate and design a 125 kN thrust bypass engine based on the PS-90A prototype. To fulfill the established tasks, the following actions were carried out: 1) A variant calculation of the cycle parameters was carried out with the choice of the most optimal degree of pressure and temperature increase. 2) An approximate calculation of an axial compressor, including a fan, a low pressure compressor and a high pressure compressor. 3) Gas-dynamic calculation of the turbine. 4) Calculation of the last stage of the low-pressure turbine for strength. 5) A brief description of the main components of the engine. As a result of the work done, we achieved the required parameters, while maintaining high rates of all important engine characteristics. A special part is the development of a software system for designing air intakes.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Table of Contents
-
-
-
-
-
-
-
- V
- -90
- . 125
- . ,
Usage statistics
Access count: 22
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |