Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена определению наиболее оптимальной конструкции железобетонного перекрытия подземного паркинга высотного административного здания. В работе рассмотрены два типа перекрытий: монолитное балочное и кессонное. Сравнивались такие показатели, как: расход бетона, расход арматуры и общая стоимость конструкции перекрытия. Задачи, которые решались в ходе исследования: • Моделирование каждого типа перекрытия и произведение расчета в ПК ЛИРА-САПР; • Определение расхода арматуры и бетона по каждому типу перекрытия; • Расчёт общей стоимости конструкции перекрытия каждого типа; • Сравнение полученных результатов; • Выбор наиболее оптимальной конструкции железобетонного перекрытия. Работа выполнена с изучением и использованием нормативных документов по проектированию общественных высотных зданий и железобетонных конструкций. Также в ходе выполнения дипломного проекта были изучены научные работы российских и зарубежных специалистов. По результатам исследования было выявлено, что кессонное перекрытие является наиболее оптимальным с точки зрения материалоемкости и общей стоимости конструкции. Оно сокращает расход бетона на 35%, расход арматуры на 40% и снижает общую стоимость конструкции на 40% по сравнению с балочным перекрытием. Полученные результаты могут быть применены к дальнейшим изучениям рассмотренной темы и при проектировании новых зданий и сооружений. Вывод: в результате разработан проект высотного административного здания с подземной автостоянкой и определена наиболее оптимальная конструкция железобетонного перекрытия. Проект отвечает всем требованиям, предъявляемым к современным объектам капитального строительства. Для объекта разработана проектная документация согласно Постановлению Правительства РФ, No87 от 16.02.2008 г. «О составе разделов проектной документации и требованиях к их содержанию».
This work is devoted to determining the most optimal design of the reinforced concrete floor of the underground parking of a high-rise administrative building. The paper considers two types of floors: monolithic beam and coffered. Compared indicators such as: consumption of concrete, consumption of reinforcement and the total cost of the floor structure. Tasks that were solved during the study: • Modeling of each type of overlap and the calculation in the LIRA-SAPR software package; • Determination of the consumption of reinforcement and concrete for each type of floor; • Calculation of the total cost of each type of floor structure; • Comparison of the results obtained; • Selection of the most optimal type of overlap. The work was carried out with the study and use of regulatory documents for the design of public high-rise buildings and reinforced concrete structures. Also, during the implementation of the diploma project, the scientific works of Russian and foreign specialists were studied. According to the results of the study, it was revealed that the coffered floor is the most optimal in terms of material consumption and the total cost of the structure. It reduces concrete consumption by 35%, rebar consumption by 40% and reduces the total cost of the structure by 40% compared to joist floors. The results obtained can be applied to further studies of the topic under consideration and in the design of new buildings and structures. Conclusion: as a result, a project was developed for a high-rise administrative building with an underground parking lot and the most optimal design of a reinforced concrete floor was determined. The project meets all the requirements for modern capital construction projects. For the object, design documentation has been developed in accordance with the Decree of the Government of the Russian Federation, No. 87 of February 16, 2008 "On the composition of sections of design documentation and requirements for their content".
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 494
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |