Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена анализу ассортимента розничных торговых предприятия, выявлению потребительских предпочтений в сегменте рынка синтетических моющих средств и оценке их качества. 1. Рассмотреть товароведную характеристику синтетических моющих средств, а также факторы, формирующие и сохраняющие их качество. 2. Провести анализ маркировки и оценку качества синтетических моющих средств порошкообразных для стирки цветного белья по органолептическим и физико-химическим показателям. 3. Провести анализ ассортимента синтетических моющих средств на базе торговых предприятии «Перекресток», «Улыбка радуги» и «Wildberries». 4. Провести маркетинговый анализ по определению потребительских предпочтений при выборе икорной продукции. Исследования были проведены на базе лаборатории экспертизы потребительских товаров ВШСиТ. В работе были использованы общепризнанные в товароведении методы исследования: социологические, органолептические, физико-химические и экспертные. Основываясь на данных маркетингового исследования, было установлено, что наиболее важными факторами при покупке СМС выступают цена, состав, а также дизайн и удобство упаковки. В результате определения физико-химических показателей, все образцы икры соответствовали требованиям стандарта, за исключением образцов № 1 и № 4, которые не соответствуют нормативной документации по показателю моющей способности, также образец № 4 имеет незначительное отклонение от нормативного показателя в части показателя устойчивости пены.
This work is devoted to the analysis of the assortment of retail trade enterprises, the identification of consumer preferences in the market segment of synthetic detergents and the assessment of their quality. 1. Consider the commodity characteristics of synthetic detergents, as well as the factors that form and maintain their quality. 2. To analyze the labeling and assess the quality of powdery synthetic detergents for washing colored linen in terms of organoleptic and physicochemical indicators. 3. To analyze the assortment of synthetic detergents on the basis of the trading enterprises "Perekrestok", "Ulybka radugi" and "Wildberries". 4. Conduct a marketing analysis to determine consumer preferences when choosing caviar products. The studies were carried out on the basis of the laboratory for the examination of consumer goods of the Higher School of Economics and Technology. In the work, the research methods generally recognized in commodity science were used: sociological, organoleptic, physicochemical and expert. Based on the data of marketing research, it was found that the most important factors when buying SMS are price, composition, as well as design and convenience of packaging. As a result of determining the physicochemical parameters, all caviar samples met the requirements of the standard, with the exception of samples No. 1 and No. 4, which do not correspond to the normative documentation in terms of the detergency indicator, and also sample No. 4 has a slight deviation from the standard indicator in terms of the foam stability indicator.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 12
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |