Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе определены и описаны области применения иммерсивных технологий, в частности VR, выявлены преимущества и недостатки обучения с помощью иммерсивных технологий; проанализирована существующая система обучения персонала на предприятии, выявлены ее преимущества и недостатки; разработана концепция создания VR-тренажера для цифровой трансформации системы обучения персонала Курской АЭС; проведена оценка эффективности применения VR-тренажера на Курской АЭС. Научной новизной исследования является выявление и определение уровней иммерсивности обучения, а также разработка концепции для внедрения VR-тренажера на Курской АЭС и других предприятиях контура Росатома.
This paper identifies and describes the areas of application of immersive technologies, in particular VR, identifies the advantages and disadvantages of teaching with the help of immersive technologies; the existing system of personnel training at the enterprise has been analyzed, its advantages and disadvantages have been identified; the concept of creating a VR simulator for digital transformation of the Kursk NPP personnel training system was developed; an assessment of the effectiveness of using a VR simulator at the Kursk NPP was carried out. The scientific novelty of the research is the identification and determination of the levels of immersiveness of training, as well as the development of a concept for the implementation of a VR simulator at the Kursk NPP and other enterprises of the Rosatom circuit.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 33
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |