Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Учет этнической принадлежности обучающихся при составлении учебных пособий по РКИ». Работа посвящена вопросу выявления необходимости учета этнической принадлежности учащихся при составлении учебных пособий по РКИ, который рассматривается через призму современных условий обучения РКИ. Исследование проводилось в рамках метода реферирования теоретической литературы, посвященной важности учета этнокультурных факторов и лингвокультурной адаптации иностранных учащихся. Помимо анализа теоретических подходов к проблеме, были проанализированы учебные пособия этнокультурного характера, а также было разработано и проведено сопоставительное исследование (анкетирование экспертного сообщества). На основе их результатов разработаны конкретные методические рекомендации в виде комплексной системы упражнений. Полученные результаты исследования могут быть использованы в практике преподавания РКИ. В результате исследования была обоснована необходимость и эффективность применения этноориентированного подхода при составлении учебных пособий, а также выделены темы, наиболее перспективные для включения в текстотеку подобных учебных пособий.
Subject matter of the thesis is “Accounting students' ethnic identity when compiling teaching aids on RFL”. The work is devoted to the issue of identifying the need to take into account the ethnicity of students in the preparation of teaching aids on RFL that is considered through the prism of modern conditions for teaching RFL. The study was carried out within the framework of the method of abstracting theoretical literature on the importance of taking into account ethnocultural factors and linguocultural adaptation of foreign students. In addition to the analysis of theoretical approaches to the problem, ethnocultural teaching aids were analyzed, and a comparative study was developed and conducted (questioning the expert community). Based on these results, specific guidelines have been developed in the form of a complex system of exercises. The obtained results of the research can be used in the practice of teaching RFL. As a result of the study, the necessity and effectiveness of the application of the ethno-oriented approach in the preparation of teaching aids was substantiated, and the topics that are most promising for inclusion in the text library of such teaching aids were also highlighted.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 3
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |