Details

Title Дизайн-проект интерактивного издания: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 54.03.01 «Дизайн» ; образовательная программа 54.03.01_02 «Графический дизайн»
Creators Сиротина Анастасия Андреевна
Scientific adviser Дужников Сергей Юрьевич
Other creators Князева Елена Валерьевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Инженерно-строительный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2021
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects дизайн-проект интерактивного издания; детская книга с дополненной реальностью; компьютерная графика; разработка иллюстраций; графический дизайн; дизайн книжной коробки; допечатная подготовка; design project of an interactive publication; children's book with augumented reality; computer graphics; illustration development; graphic design; book box design; prepress preparation
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 54.03.01
Speciality group (FGOS) 540000 - Изобразительное и прикладные виды искусств
Links Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-3928
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key ru\spstu\vkr\14542
Record create date 9/20/2021

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Изучить определение технологии дополненной реальности, а также функционал, сферы применения и основные направления в развитии. 2. Изучить рынок зарубежных и отечественных аналогов печатных изданий с применением технологии дополненной реальности. 3. Провести анализ существующей сказки Сакариаса Топелиуса «Сампо-Лопаренок». 4. Проделать работу по подбору цветовой палитры и шрифтов будущей книги. 5. Разработать иллюстрации. 6. Создать анимацию иллюстраций. 7. Разработать оформление прототипа мобильного приложения. В результате работы создана книга с дополненной реальностью по тексту сказки Сакариса Топелиуса «Сампо-Лопаренок». Рассмотрены аналоги оформления книг с дополненной реальностью. Разработаны иллюстрации с применением технологий дополненной реальности. Спроектирован макет книги. Для работы над проектом использовались программы: Adobe Photoshop, Adobe After Effects, Adobe Indesign, Unity.

The research set the following goals: 1. To study the definition of augmented reality technology, as well as the func-tionality, scope of application and main directions in development. 2. To study the market of foreign and domestic analogs of printed publications using augmented reality technology. 3. To analyze the existing fairy tale of Sakarias Topelius «Sampo-Loparenok». 4. Do the work on the selection of the color palette and fonts of the future book. 5. Develop illustrations. 6. Create an animation of illustrations. 7. Develop the design of the prototype of the mobile application. As a result of the work, a book with augmented reality was created based on the text of the fairy tale by Sakaris Topelius «Sampo-Loparenok». Analogs of etching books with augmented reality are considered. Illustrations with the use of augmented reality technologies have been developed. The layout of the book is designed. The following programs were used to work on the project: Adobe Photoshop, Adobe After Effects, Adobe Indesign, Unity.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 12 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics