Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию эффективности организации самостоятельной работы учеников средней школы с помощью электронных образовательных ресурсов при обучении лексике на уроках английского языка и в рамках домашней работы. В рамках проведенного исследования были решены следующие задачи: 1) изучены отечественные и зарубежные научные и методические публикации, посвященные исследуемой проблеме; 2) выявлены основные принципы организации самостоятельной работы школьников; 3) определена сущность понятия электронный образовательный ресурс (ЭОР) и его основные характеристики; 4) систематизированы ЭОР, пригодные для освоения иноязычной лексики; 5) разработана система упражнений с использованием ЭОР; 6) проведен педагогический эксперимент с применением разработанной системы упражнений. На основании проведенных исследований были сформулированы следующие выводы: применение ЭОР при организации самостоятельной работы учащихся с лексическим материалом способствует повышению уровня лексической компетенции, формирует положительную мотивацию обучения; улучшает навыки самостоятельной работы учащихся; повышает уровень владения ИКТ- компетенцией.
The given work is devoted to the study of effectiveness of organizing the independent work of secondary school students using electronic educational resources in teaching vocabulary at English lessons. The research set the following goals that have been achieved: 1) to study domestic and foreign scientific and methodological publications on the problem under study; 2) to identify the basic principles of organizing the independent work of secondary school students; 3) to determine the essence of the concept of OER and its main characteristics; 4) to systematize OER suitable for studying foreign language vocabulary; 5) to create a set of tasks using OER; 6) to conduct a pedagogical experiment using the set of tasks. Based on the studies conducted, the following conclusions were formulated: the use of OER in organizing the independent work of students with lexical material contributes to increase in their lexical competence, forms a positive learning motivation; improves students' self-regulation skills and ICT skills.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 35
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |