Details

Title: Особенности педагогического общения преподавателя высшей школы: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators: Климович Мария Евгеньевна
Scientific adviser: Харламова Ольга Юрьевна
Other creators: Кобичева Александра Максимовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: общение; педагогическое общение; высшая школа; студенчество; стили общения; мотивация к обучению; коммуникативная компетенция; communication; pedagogical communication; graduate school; student-ship; communication styles; motivation for studying; communicative competence
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-658
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\12716

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе изложена сущность педагогического общения в высшей школе на примере рассмотрения выпускных курсов. Рас-смотрены понятия общения и педагогического общения, выделены специфические формы общения в высшей школе. Проведен анализ внешней и внутренней мотивации студентов-выпускников. Исследована взаимосвязь между педагогическим общением и формированием компетентного специалиста.

In the given work, the essence of the pedagogical communication in the graduate school is presented with the studentship age group as an ex-ample. Communication process and pedagogical communication are considered, as well as its special features in a graduate school. External and internal motivation of graduate students is researched. The connection between pedagogical communication and its influence on a training of a competent authority is analysed.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 17
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics