Details

Title: Разработка конкурентной стратегии предприятия (на примере "Central China Real Estate Limited"): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.01 «Экономика» ; образовательная программа 38.03.01_01 «Экономика и управление на предприятии»
Creators: Лю Пэн
Scientific adviser: Асатурова Юлия Михайловна
Other creators: Кравченко Валентина Витальевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: конкурентная стратегия; разработка стратегии; недвижимость; competitive strategy; strategy development; real estate
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.01
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-661
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\12373

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В макроэкономической ситуации быстрого экономического роста в Китае, Central China Real Estate Limited воспользовалась благоприятными возможностями рынка недвижимости и добилась здорового и быстрого развития. Однако с ухудшением конъюнктуры рынка недвижимости, занимающихся недвижимостью, конкуренция в сфере недвижимости усилилась. Развитие индустрии недвижимости в Китае сейчас переживает важный поворотный момент. Конкуренция за выживание побуждает предприятия постоянно исследовать и корректировать свои конкурентные стратегии. Поэтому изучение конкурентной стратегии предприятий является более важным и актуальным, чем когда-либо в прошлом. Предметом исследования являются основы и метод конкурентной стратегии. Целью выпускной квалификационной работы является разработка соответствующей конкурентной стратегии. На основании поставленной цели необходимо изучить методические основы к разработке конкурентной стратегии, выполнен анализфинансово-хозяйственной деятельности предприятия Central China Real Estate Limited, конкурентоспособности. Определены недостатки и достоинства действующей стратегии, предложения методический подход к разработке конкурентной стратегии Central China Real Estate Limited. На основе выявленных недостатков и достоинств действующей стратегии, была разработана соответствующая стратегия.

In the macroeconomic environment of rapid economic growth in China, Central China Real Estate Limited has taken advantage of the favorable opportunities in the real estate market and achieved healthy and rapid development. However, with the deteriorating real estate market, real estate competition intensified. The development of the real estate industry in China is now undergoing an important turning point. Competition for survival encourages businesses to continually research and adjust their competitive strategies. Therefore, studying the competitive strategy of enterprises is more important and relevant than ever before. The subject of the research is the foundations and method of competitive strategy. The purpose of the final qualifying work is to develop an appropriate competitive strategy. Based on this goal, it is necessary to study the methodological foundations for the development of a competitive strategy, an analysis of the financial and economic activities of the Central China Real Estate Limited enterprise, competitiveness is carried out. The advantages and disadvantages of the current strategy have been identified, and a methodological approach to the development of a competitive strategy for Central China Real Estate Limited has been proposed. Based on the identified shortcomings and advantages of the current strategy, a corresponding strategy was developed.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 19
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics