Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа нацелена на формирование когнитивной компетенции студентов неязыкового вуза посредством реализации методики деловой игры в рамках контекстного подхода. Была раскрыта сущность контекстного подхода как профессионально-ориентированного обучения иностранным языкам студентов технического вуза. Представлена модель когнитивной компетенции, основной составляющей которой является обучение студентов информационному поиску в режиме самостоятельной работы. Создана игровая методика с включением поисковых заданий по работе с сайтами строительных фирм, а также ролевой игры по приему на работу. Экспериментальное обучение было проведено группах инженерно-строительного института (ИСИ). Для оценки эффективности эксперимента были использованы методы постэкспериментального тестирования в формате эссе, посвященного поиску работы в строительной фирме, и анкетирования для оценки мотивации студентов в контрольной и экспериментальной группах. Анализ результатов показал, что экспериментальное обучение в формате деловой игры повысило уровень сформированности когнитивной компетенции и мотивацию к изучению иностранного языка в экспериментальной группе.
This work is aimed at the formation of the cognitive competence of technical university students through the implementation of the business game methodology within the contextual approach. The essence of the contextual approach as a professionally oriented teaching of foreign languages for students of a technical university was revealed. A model of cognitive competence is presented, the main component of which is teaching students information retrieval in the mode of independent work. A game technique was created with the inclusion of search tasks for working with the websites of construction companies, as well as a role-playing game for hiring. Experimental training was conducted in the groups of the Civil Engineering Institute (CEI). To assess the effectiveness of the experiment, the methods of post-experimental testing were used in the format of an essay devoted to finding a job in a construction company, and a questionnaire to assess the motivation of students in the control and experimental groups. The analysis of the results showed that experimental training in the business game format increased the level of cognitive competence formation and motivation for learning a foreign language in the experimental group.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 3
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |