Details

Title: Дизайнерская концепция игры в жанре хоррор: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 54.03.01 «Дизайн» ; образовательная программа 54.03.01_03 «Информационный дизайн»
Creators: Обухова Анастасия Александровна
Scientific adviser: Мироненко Виктор
Other creators: Маркова Татьяна Владимировна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Инженерно-строительный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: хоррор; моделирование; компьютерная ролевая игра; игровой персонаж; horror; modeling; role game; player character
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 54.03.01
Speciality group (FGOS): 540000 - Изобразительное и прикладные виды искусств
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-134
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\16182

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Разработка концепции компьютерной игры, геймдизайн, разработка персонажей компьютерной игры, локации, объектов, игра в жанре хоррор, игровой движок, анимация, программирование, сценарий игры. Работа выполнена по теме «Дизайнерская концепция игры в жанре хоррор» и включает в себя следующие задачи для её выполнения: 1. Изучение особенностей геймдизайна в жанре хоррор. 2. Анализирование рынка игровой индустрии. 3. Разработка локации и персонажей, а также сюжета. 4. Изучение аналогов и сравнение. 5. Визуализация видеоигры с помощью игрового движка UE 4. По результатам проведённой работы, было проведено исследование основных концепций в играх жанра хоррор, были рассмотрены основные принципы создания атмосферы в сюжете, проанализированы технологии создания персонажей и созданы игровая локация и концепт-арты персонажей. Для визуализации дизайнерской концепции был создан прототип видеоигры в программах 3D Max; Blender, photoshop; Unreal Engine 4.

Developing game concept, game design, computer game characters development, development of a location, objects, horror game, game engine, animation, programming, game scenario. The work was executed on the theme "Design concept of a horror game" and includes the following tasks for its implementation: 1. Studying the features of game design in the horror genre. 2. Gaming industry market analysis. 3. Development of location and characters, as well as the plot. 4. Study of analogues and comparison. 5. Visualization of a video game by using the UE 4 game engine. Basing on the results of the work, a study was carried out of the basic concepts in horror games, the basic principles of creating an atmosphere in the plot, technologies for creating characters have been analyzed, and a game location and concept art of characters were created. To visualize the design concept, a prototype of a video game was created in 3D Max programs; Blender, photoshop; Unreal Engine 4.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 14
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics