Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Разработка маркетинговой стратегии с целью повышения конкурентоспособности компании в секторе B2B». Объектом исследования выступает компания «Бизнес-Геометрия», предметом исследования является ее маркетинговая стратегия. Данная работа посвящена анализу предприятия, осуществляющей свою деятельность в секторе B2B, а также разработке маркетинговой стратегии, которая сможет повысить конкурентоспособность компании в современных условиях. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Изучение особенности разработки маркетинговой стратегии компании, осуществляющей свою деятельность в секторе B2B; 2. Предоставить характеристику компании ООО «Бизнес-Геометрия»; 3. Выявить факторы микро- и макросреды, влияющих на успешную реализацию маркетинговой стратегии; 4. Разработать рекомендации по повышению конкурентоспособности компании ООО «Бизнес-Геометрия». Исследование проводилось с помощью таких методов, как анализ и синтез литературы по теме исследования, анализ макросреды предприятия, анализ микросреды предприятия, анализа конкурентоспособности предприятия, SWOT-анализ предприятия, PEST-анализ предприятия. В результате исследования был разработан ряд рекомендаций, позволяющих компании ООО «Бизнес-Геометрия» повысить свою конкурентоспособность, а также повысить эффективность деятельности компании.
The topic of the final qualifying work: "Development of a marketing strategy to increase the competitiveness of the company in the B2B sector". The object of the study is the company "Business Geometry", the subject of the study is its marketing strategy. This work is devoted to the analysis of an enterprise operating in the B2B sector, as well as the development of a marketing strategy that can increase the competitiveness of the company in modern conditions. Tasks that were solved during the study: 1. Study of the specifics of the development of a marketing strategy of a company operating in the B2B sector; 2. Provide a description of the company LLC "Business Geometry"; 3. Identify the micro- and macro-environment factors influencing the successful implementation of the marketing strategy; 4. Develop recommendations for improving the competitiveness of the company "Business Geometry" LLC.The research was carried out using such methods as analysis and synthesis of literature on the research topic, analysis of the macro environment of the enterprise, analysis of the micro environment of the enterprise, analysis of the competitiveness of the enterprise, SWOT analysis of the enterprise, PEST analysis of the enterprise. As a result of the research, a number of recommendations were developed that allow the company "Business Geometry" LLC to increase its competitiveness, as well as increase the efficiency of the company's activities.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 13
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |