Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Задачи, которые были решены в ходе исследования: 1) исследование теоретических основ формирования лингвистической компетенции у обучающихся старшего школьного возраста; 2) анализ психолого-педагогических особенностей обучения старшеклассников в рамках доп. образования; 3) проведение диагностики уровня сформированности иноязычной лексической компетенции обучающихся; 4) определение основных проблем формирования иноязычной лексической компетенции у старшеклассников, изучающих английский язык в рамках доп. образования; 5) разработка комплекса упражнений для доп. образования, направленного на формирование иноязычной лексической компетенции у старшеклассников, изучающих английский язык в рамках дополнительного образования; 6) проведение формирующего эксперимента по внедрению разработанной образовательной программы в процессе обучения старшеклассников английскому языку; 7) оценка уровня сформированности лингвистической компетенции у обучающихся после формирующего эксперимента. Эффективность комплекса упражнений была проверена и подтверждена в ходе эксперимента.
Tasks that were solved during the study: 1) the study of the theoretical foundations of the formation of linguistic competence among students of high school age; 2) the analysis of the psychological and pedagogical features of teaching high school students in the framework of the supplement. education; 3) diagnostics of the level of formation of foreign language lexical competence of students; 4) identification of the main problems of formation of foreign language lexical competence in high school students studying English in the framework of the supplement. education; 5) development of a set of exercises for additional education aimed at the formation of foreign-language lexical competence among high school students studying English as part of additional education; 6) conducting a formative experiment on the implementation of the developed educational program in the process of teaching high school students English; 7) assessing the level of formation of linguistic competence among students after the formative experiment. The effectiveness of the exercise package was tested and confirmed during the experiment. Thus, the developed set of exercises based on the chosen vocabulary is an effective tool for the formation of foreign language lexical competence among high school students.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 7
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |