Details

Title Специфика продвижения научно-популярной литературы на современном книжном рынке России на примере серии изданий «Сенсация в медицине»: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.03 «Издательское дело» ; образовательная программа 42.03.03_01 «Книгоиздательское дело»
Creators Дамирова Ангелина Назаровна
Scientific adviser Шакуров Андрей Алексеевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2022
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects научно-популярная литература; литература о медицине; сенсация в медицине; продвижение книг; popular science literature; literature about medicine; sensation in medicine; book promotion
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 42.03.03
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-1446
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key ru\spstu\vkr\16914
Record create date 7/27/2022

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Тема выпускной квалификационной работы: «Специфика продвижения научно-популярной литературы на современном книжном рынке России на примере серии изданий "Сенсации в медицине"».Данная работа посвящена разработке издательских рекомендаций для успешного продвижения научно-популярной литературы на современном книжном рынке России. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1) определение термина научно-популярного издания; 2) выявление специфики книжной рекламы; 3) анализ методов продвижения серии «Сенсации в медицине»; 4) сравнительно-сопоставительный анализ конкурентов серии «Сенсация в медицине»; 5) составление рекомендаций по совершенствованию коммуникационной стратегии продвижения серии «Сенсация в медицине». Работа включает в себя как изучение теоретической базы по рекламе и редакторской подготовке изданий, так и анализ книжного рынка России и методов продвижения научно-популярной литературы.В результате были проанализирована серия научно-популярных изданий о медицине «Сенсация о медицине» и ее конкуренты.  Проанализировав методы продвижения серии «Сенсация в медицине» были разработаны рекомендации по усилению уже имеющихся методов продвижения, а также добавлены новые.

The subject of the graduate qualification work is «The specifics of the promotion of popular science literature in the modern book market of Russia on the example of the series of publications "Sensations in medicine"».The given work is devoted to identifying the specifics of promoting popular scientific literature about medicine.The work was fulfilled on the premises of: 1) definition of the term popular science publication; 2) identification of the specifics of book advertising; 3) analysis of methods of promotion of the series "Sensations in medicine"; 4) comparative analysis of competitors of the "Sensation in Medicine" series; 5) make recommendations on improving the communication strategy for promoting the "Sensation in Medicine" series. The work includes both the study of the theoretical basis for advertising and editorial preparation of publications, and the analysis of the Russian book market and methods of promoting popular science literature.As a result, a series of popular science publications about medicine "Sensation about Medicine" and its competitors were analyzed.  After analyzing the methods of promoting the "Sensation in Medicine" series, publishing recommendations were developed to strengthen the existing methods of promotion, as well as new ones were added.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 5 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics