Details

Title: Дизайн-концепция игры «Железная рука»: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 54.03.01 «Дизайн» ; образовательная программа 54.03.01_03 «Информационный дизайн»
Creators: Ульданова Мария Рустамовна
Scientific adviser: Аксарин Юрий Анатольевич
Other creators: Маркова Татьяна Владимировна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Инженерно-строительный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: концепт-арт; игровой дизайн; интерфейс; стилизация; разработка персонажей; видеоролик; раскадровка; concept art; game design; interface; styling; character development; video; storyboard
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 54.03.01
Speciality group (FGOS): 540000 - Изобразительное и прикладные виды искусств
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-177
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\16201

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Работа посвящена изучению, анализу и поэтапной реализации дизайна компьютерной игры в жанре 2D-платформер. В ходе исследования были решены следующие задачи: 1. Проанализирован существующий рынок компьютерных игр. 2. Выявлены современные тенденции в UI/UX дизайне, дизайне персонажей. 3. Проведен сравнительный анализ компьютерных игр в жанре 2D-платформер. 4. Разработана графическая концепция персонажей, карт, локации и игрового интерфейса. 5. Разработан видеоролик на основе дизайн-концепции. В результате работы была создана дизайн-концепция игры, готовая к дальнейшей разработке.

The given work is devoted to the study, analysis and phased implementation of the design of a computer game in the 2D platformer genre. In the course of the study, the following tasks were solved: 1. Analyzed the existing market for computer games. 2. Identified current trends in UI / UX design, character design. 3. Conducted a comparative analysis of computer games in the 2D platformer genre. 4. Developed a graphic concept for characters, maps, locations and game interface. 5. Developed a video based on the design concept. As a result of the work, a design concept of the game was created, ready for further development.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 19
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics